söndag 13 oktober 2013

Nobelpris i litteratur 2013

Hurra, nu har årets nobelpris i litteratur delats ut! Jag och eleverna tittade på själva tillkännagivandet av årets nobelpris i litteratur live via SVT. Det var kul - lite spännande. En av eleverna hade läst den del av Alice Munro som är årets vinnare. Själv har jag beställt två av hennes novellsamlingar som jag ska läsa så fort som möjligt. Dock fick jag ett mail igår att de redan är slut hos förlaget så jag får vänta 2-3 veckor.

Har ni läst något av årets pristagare?

Alice Munro

2 kommentarer:

  1. Ny tävling hos Den Rockande Kocken - Vinn choklad för 3500:- till Halloween-festen

    http://blog.godaremat.se/template_permalink.asp?id=2067

    Have a rocking great day...

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Nu har jag dragit en vinnare i tävlingen du deltagit i, där priset var en godisbox till Fars Dag.
    Kika in och se vem som vann :)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera