söndag 14 februari 2010

bloggtips

Jag brukar läsa en blogg som heter My lovely chaos och då jag haft äran att till och med jobba ihop med den här underbara människan så kan jag lova att hon är verkligen lika härlig och fantastisk som hon verkar när man läser bloggen. Jag brukar ofta skratta högt när jag läser hennes blogg för hon har en suverän humor så jag snor ett av hennes inlägg och slänger in här nedan. Så kika in på hennes blogg nu - ni blir inte besvikna!

Tio tankar om familjeparkeringen

1. Parkera inte på familjeparkeringen om du är hantverkare och är ute och kör med din servicebil.
2. Familjeparkeringen på Maxi är inte till för de som "bara" ska in och ta en fika.
3. Det är inte ok att parkera på familjeparkeringen bara för att man har bilbarnstolar i bilen. Det ska finnas barn i dem också.
4. Familjeparkeringen är inte till för par i sjuttioårsåldern.
5. Familjeparkeringen är inte heller till för snorungar i nittonårsåldern som kör pappas BMW.
6. De som demar mat på Willys ombedes härmed att i nte blockera en av de få familjeparkeringsplatserna under en hel dag.
7. Familjeparkeringen är inte heller till för familjer med lata tonåringar. De kan gott gå ett par tio meter extra.
8. Jag är fullt medveten om att ordet familj har många definitioner MEN bara för att man kallar sig familj är det inte säkert att man kvalificerar sig att parkera på familjeparkeringen.
9. Om någon ändå har svårt att veta om det är o k att blockera en familjeparkeringsplats (så att vissa andra får kämpa med att plocka in och ur barn och kassar med ca 10 cm mellanrum till bilen jämte) eller inte så kan man ju för fan titta på skylten. Den ger ju en viss hint.
10. Det är när ovan oskrivna regler inte följs som det kan bli lack skador m.m. Bara så ni vet.


Här har ni bloggerskan i egen hög person med sin ena supersöta dotter!

11 kommentarer:

  1. Svar: Ja, det är han :)

    Ha en härlig söndag du också!

    SvaraRadera
  2. Okej tusen tack för tipsen! :)

    SvaraRadera
  3. SV: Tack så jätte mycket! :)

    SvaraRadera
  4. Sv; Heeey! mhm inget ska leta klänning till bröllop tror jag, sj då? :)

    jag ska genast bli medlem! :D

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Nu är vinnaren utav en canvas-tavla från Önskefoto presenterad i bloggen, kika in och se om du vann?!

    Passa även på att tävla i de andra tävlingarna om du inte redan gjort det:
    * Vinn valfria skor från Skoor
    * Vinn en skötväska inkl tillbehör värd 1095 kr från Willvin
    * Vinn väggdekor/väggord för 200 kr från Paxlux

    Lycka till!

    SvaraRadera
  6. SV: ja man kan ju hoppas på de iaf :) allt bra annars?

    SvaraRadera
  7. Sv: Haha, ja, jag älskar mina strumpor!

    SvaraRadera