måndag 1 augusti 2011

Tavlor och Öland

Igår var jag på jobbet och satte upp lite tavlor (Ja, jag har fortfarande semester, och ja det var en söndag). Jag tycker att det är så tråkigt med alla fula gratisaffischer som vi har på väggarna så jag har i sommar varit på jakt på tavlor som jag tror ska passa i varje rum. Visst det är inte en jättestor förändring, men många bäckar små, jag ändrar lite i taget.


Jag tror mycket på psykologen Maria Montessori (Nej, inte Montassami, även om de faktiskt har en del gemensamt). Maria menar att om eleverna ska lära sig är det viktigt att de studerar i en miljö som känns hemtrevlig och inspirerande, så drömmen hade varit att t.ex. ha en soffa i ena klassrummet. Den skulle nog många gilla att sitta och arbeta i. Tyvärr har jag inga bilder på tavlorna, jag var så ivrig att spika upp dem igår att jag glömde att fota. Hoppas att mina kollegor och eleverna uppskattar tavlorna.


Jag och sambon var iväg en en liten tripp till Öland häromdagen också. Mysig ö och trots riktiga höststormar första dagen så fick vi riktigt fint väder de andra dagarna. Vi var uppe och vandrade på norra Öland och det kan jag rekommendera. Givetvis hanns Borgholm och Solliden med.



Den här bilden ser ut att vara tagen i oktober, inte mitt i svenska högsommaren. Vi är vid Byrums raukar.



På Öland finns ett kafferosteri och då både jag och sambon älskar kaffe kunde vi inte låta bli att köpa med oss lite nyrostat kaffe hem. GOTT!



10 kommentarer:

  1. En vinnare av presentkortet hos familjesmycken.se är nu dragen, kika in och se om det blev du som vann.=)

    SvaraRadera
  2. Nu är tävlingen om ett presentkort på e-leksaker avslutad! Kika och in och se om det var du som vann!

    SvaraRadera
  3. dags för ett par nya heta skor? på min blogg har du chansen att få ett par, gratis! http://bellisbello.blogg.se/2011/august/tavling-i-samarbete-med-damnheels.html#comment

    SvaraRadera
  4. sv: kul att du är med och tävlar! lycka till :)

    SvaraRadera
  5. I LOVE Öland! Så fint =)

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att besöka ett kafferosteri.=)

    Sv. Tack så mycket!=)

    SvaraRadera
  7. Skönt att ni fick lite bra väder iallafall! Det är så trist att det redan är höststormar trots att det knappt är mitten på augusti :(

    Vad roligt att du är med och tävlar om choklad från Lindt i min blogg! :) Lycka till! Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  8. Kul att du är med och tävlar hos mig!
    Lycka till och ha en trevlig helg :)

    SvaraRadera