tisdag 17 mars 2009

kaffe


Sitter här med en kopp kaffe och är så himla glad. Har haft en helt underbar dag på jobbet och jag blir så pigg och glad när det är sol ute. Hela dagen har varit så lyckad! Jag jobbar med genrer med högstadieeleverna och sättet vi jobbar på har gjort att kunskapen har fastnat hos nästan allihop - jättekul! När man frågar dem så har de stenkoll. De har lite svårt att acceptera dock att jag inte tycker att de behöver ha ett skriftligt prov. Försöker förklara att om de kan svara muntligt när jag frågar dem utan förvarning så förstår jag ju att dem kan + att jag för anteckningar efter varje lektion.

Med 6:orna jobbade vi idag med synonymer och ordförståelse och det gick så bra! Vi har så kul tillsammans och det känns som att både jag och eleverna lär oss massor. Nu ska jag fortsätta dricka upp mitt kaffe och titta på Dirty Jobs.

(Bilden är från när jag och sambon var på Norrvikens trädgård)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar