söndag 19 april 2009

insikt

Kom till insikt idag tack vare sambons analys av hur vi är nu och hur vi var förr - konklusionen = vi börjar bli gamla. Anledningen?

Förr: gillade inte ost
Idag: var och handlade dyr ost och marmelad i en delikatessbutik igår och åt som efterrätt = vuxenpoäng

Förr: Lördagskväll = party
Idag: Lördagskväll = vad skönt att vara hemma = vuxenpoäng

Förr: Mmm, gatuköksmat
Idag: örk för gatuköksmat - onyttigt och äckligt. Jag lagar nyttig mat själv = vuxenpoäng

Förr: Fint väder - och?!
Idag: Fint väder - ja! Jag kan gå en långpromenad! = vuxenpoäng

Men den värsta är:
Förr: bra musik på MTV!
Idag: Vad är det för skit de spelar på MTV? Bättre musik förr. = pensionärspoäng


Ok - ni förstår va? Jag börjar bli gammal....

5 kommentarer:

  1. En riktig typisk kille är vad han är, men ibland överträffar han sig själv och dem stunderna lever man på :)

    SvaraRadera
  2. Hihi.... Kramar till dig från en annan "tant"

    SvaraRadera
  3. Hahaha, känner igen det där! =D

    SvaraRadera
  4. Hej roligt att du tittade in och tyckte om min blogg.. Tänkte bara ,,vänta bara när du börjar gäspa kl 23.och vill hem när du är på fest..Det är gamling varning :)

    SvaraRadera
  5. hmmm onyttig mat tycker du ju faktiskt fortfarande om;P hehehe

    Du forresten kollade igenom allt.. Hmm jag blev gammal for lange sen hahahaha...

    SvaraRadera