söndag 12 april 2009

slottsweekend Bäckaskog


Hemkommen efter en mycket social helg och vi har inte varit hemma sedan i fredags morse. Vi sov på Bäckaskog slott den här gången och det var väldigt lyckat. Det ligger mellan Kristianstad och Bromölla. Mycket god mat och supertrevlig personal. Fick tyvärr reda på strax innan vi skulle sova att det tydligen spökar på slottet - INTE kul för jag gillar inte spöken. Vi blev dock förskonade från detta och sov som kungligheter.

Det som var väldigt kul med slottet var att de hade den största delen av inredningen från 1800-talet och det användes. Vid konferenser sitter deltagarna och äter i kungens matsal på hans gamla möbler och dricker kaffe i salongen på även där gamla möbler. Vi spelade biljard på Oscar den I:s gamla biljardbord och det var kul! Inte alla som kan säga att de har spelat på en gammal kungs biljardbord.

Efter en mycket trevlig vistelse och en god natts sömn åkte vi och skulle hälsa på min bror. Han hade dock glömt detta och var småfull på väg till en grannby för att festa och sola - så det besöket får bli av en annan gång. Istället åkte vi hem till min mamma och våldgästade, åt lite god mat och snackade lite skit. Sen åkte vi till sambons familj och åt en riktigt god middag!! Sov över och dagen efter (läs idag) fyllde min pappas fru år så då åkte vi dit på kalas och mer god mat. Och nu är vi hemma. Hoppas er påsk har varit lika bra.

Mycket socialt dock så imorgon tänker jag vara totalt osocial...

12 kommentarer:

  1. Tänkte länka till din tävling imorgon:)
    skickar länken till dig då om det är ok?:D

    SvaraRadera
  2. tråkigt att din bror glömt bort er*

    SvaraRadera
  3. Svar: Okej, vad var det de/ni inte var nöjda med då och vart var ni någonstans?

    SvaraRadera
  4. vinnaren är publicerad på min blogg.

    SvaraRadera
  5. hej hej ja de är väl ok här trött så ja kunde spy för det nu istället... fick åka till akuten inatt med min flicka hon kunde inte andas... så har nu sovit 3 h på 2 dygn... suck :(

    SvaraRadera
  6. hej hej kommer under dagen avslöja vem som vunnit i mumin tävlingen så kika in och se om just du hade turen att vinna
    så har jag ännu en grym tävling igång vinn en design vas

    http://misstessan82.blogg.se/2009/april/ny-tavling.html

    Lycka till
    kram

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig helg ni verkar ha haft! Spännande att sova på ett så gammalt slott, tur att ni klarade er från spökerier ;)

    SvaraRadera
  8. Vad mysigt! Jodå...E H är jag på jämt. Tom. Elliott gillar deras Chailatte:) Men jag vill ju ha Starbucks i Swe också! Aja..Kram & Gonatt!

    SvaraRadera
  9. tack, känns som vi är inne i en neråt spiral som jag aldrig tar mej ur...

    hoppas du får en fin tids iafall

    kram

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Vad trevlig du har haft det!
    Så vill jag be så hemskt mycket om ursäkt för att du inte fått något paket ännu! Har varit så mycket med allt möjligt, så fick iväg paketet först idag med din vinst - ursäkta! men snart kommer dom nog!

    Kram,Lotta

    SvaraRadera
  11. Snyggt, ser riktigt mysigt ut maste jag saga=D

    SvaraRadera
  12. Hej!! Tråkigt om det spökade för er men hoppas ni hade det bra ändå..... Kram mamma

    SvaraRadera