torsdag 10 september 2009

Skoljoggen

Har glömt nämna att det var skoljoggen igår. Vi hade tur och hade helt underbart väder! Jag var vägvisare och satt på en stubbe i en korsning och skulle slussa eleverna rätt. Helt underbart! Höll dock på att få en hjärtattack när jag hör något prassla bakom och en älg går förbi ca 20 meter från där jag sitter. Shit! Så är det att jobba ute i skogen. Tyvärr hann jag inte få upp mobilen i tid så det blev inget fotobevis.

En annan kul grej med skoljoggen var att det var några poliser med och sprang. De jobbar med ett projekt där de ska skapa relationer till eleverna. Det var mycket uppskattat att dem sprang med! All heder åt polisen som ställde upp och ungdomarna tyckte att det var jättekul! Hoppas att det blir fler gånger.

2 kommentarer:

  1. Sv: Härligt. Min syster har kommit hit ikväll och ska hälsa på över helgen.. så vi ska väl hitta på nåt kul antar jag.
    Vad jobbar du med?

    SvaraRadera
  2. Ny tävling hos Tant:

    http://uj76.blogspot.com/2009/09/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart.html

    ..med chans att vinna 500kr att shoppa lös för i en finfin barnbutik =)

    Kika gärna in o ha en riktigt braig dag! Kram

    SvaraRadera