söndag 7 juni 2009

Röstning

Har ni nu varit och röstat allihop? Jag var och röstade i förmiddags och kände mig riktigt glad. Det är inte alla som har möjlighet att få rösta och vara med och påverka, framförallt inte kvinnor. Och i Sverige har kvinnor faktiskt inte haft rösträtt så länge (sedan 1921) så då känns det extra viktigt att gå och rösta. Om man inte vet vad man ska rösa på kan man ändå rösta blankt för att visa sitt deltagande eller missnöje.
Visst är det vackert när det är så grönt överallt. Här är en bild från Galgberget.

6 kommentarer:

  1. Jag får erkänna att jag inte röstat. Är alldeles för dåligt insatt och lindrigt intresserad. Kunde ju ha röstat blankt som du skriver, så långt tänkte jag inte. Önskar dig en bra vecka.
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Jag har absolut röstat - och jobbat för att min vänskapskrets ska göra det! Jag har direkt/indirekt fått fem personer att rösta i EU-valet. ^-^ Stolt!

    SvaraRadera
  3. Nä har faktiskt inte röstat - skäms lite....Men, jag har däremot shoppat lite på Mandel!! Ursöta toppar som döljer lite - ler. Ha det så bra vännen! kram

    SvaraRadera
  4. Härligt med galgberget! Tänker på alla skräckhistorier de drog när man var mindre och var där på skoltripp. Om alla häxor som blivit brända på bål där ;)

    SvaraRadera
  5. grattis till vinsten av ett par färgade månadslinser i färgen Honey. Skicka gärna dina adressuppgifter till följande mailadress; villeniskanen@hotmail.com så skickar jag linserna så snart du har återkommit. Vänligen,

    Ville

    SvaraRadera
  6. Tack! =) nu är det bara två år kvar innan jag får ta studenten med, längtar verkligen! allt bra med dig annars? :)

    SvaraRadera