onsdag 3 juni 2009

smidigt Jeanette, smidigt!

Låter som en kraxande fågel, den lilla röst som kommer fram ur min hals. Är helt slut då jag har haft så ont i halsen att jag knappt har sovit på 2 nätter. Inatt fick jag dessutom feber. Skulle ha varit hemma från jobbet idag om det inte vore för att vi skulle på kurs. Så jag vill gå för att dels är det inte så ansträngande att sitta och lära sig och dels har jag sett fram emot den här kursen väldigt länge.

När klockan ringde imorse fick jag panik när jag insåg att bussen jag skulle ta ner till stan gick om 10 minuter. Så jag sprang upp och slängde på mig kläder och borstade tänderna. Frukost var det inte tal om - och jag hann precis med bussen. Halvspringandes till kurslokalen (inte kul att springa med feber) kom jag halvt sönderstressad in i lokalen. TOMT! Var är alla människor! Gick och letade upp ena kursledaren Uffe som utropade när han såg mig: Oj, du var ute i god tid! Jag frågar vad han menar. Sedan trillar poletten ner - JAG ÄR EN TIMME FÖR TIDIG!! Smidigt! Snacka om att stänga av hjärnan.

Jag gick och köpte lite frukost och satt och tjurade medan jag väntade på dem andra. Snacka om att vara klantig. Jaja, bättre att "försova sig" en timme för tidigt än för sent.


Halmstad Bibliotek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar