lördag 6 juni 2009

Sverigedräkt och våffla

Grattis Sverige på nationaldagen! Hur har ni firat nationaldagen?

Vi gick till Hallandsgården och åt våffla och drack kaffe. Där är alltid så mysigt vi svenska högtider. Folk springer runt i nationaldräkter, spelmanslag är där och dansar och spelar, bodarna är öppna och det känns bara riktigt svenskt och som att åka tillbaka 100 år i tiden. Supermysigt!

Jag har bestämt mig att jag oxå vill ha en sverigedräkt. Jag hade en dräkt när jag var liten och det är så himla fint! De är så dyra bara, så jag får väl önska mig det i present. Om inte annat så närmar sig 30 med stormsteg så det blir en bra present för släkten att lägga ihop till.


En sån här fin sverigedräkt vill jag ha. Man köper den hos Ekelunds väveri
Visst ser det gott ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar